Dersin Adı | Mühendislik Ekonomisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 346 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mühendislik ve yönetim kararlarının ekonomik analizindeki temel kavramları tanıtmak, bu kavramların bir mühendislik firmasının fonksiyonlarındaki etkisini ve mühendislik problemlerinin çözümünde karar verme sürecine katkısını açıklamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mühendislik ve yönetim karar verme problemlerinin ekonomik analizi. Muhtemel projelerinin, yatırım fırsatlarının ve tasarım seçeneklerinin değerlerinin ölçülmesinde kullanılan teknikler. Faiz ve paranın zaman değeri, alternatifleri karşılaştırmak için kullanılan yöntemler : bugünkü değer, yıllık eşlenik değer, getiri oranı, yatırım geri dönüş süresi. Enflasyon, vergi sonrası ekonomik analiz. Duyarlılık ve risk analizi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mühendislik Ekonomisi Kararları | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 1 |
2 | Paranın Zaman Değeri | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 2 |
3 | Paranın Zaman Değeri | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 2 |
4 | Paranın Zaman Değeri | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 2 |
5 | Para Yönetimini Anlamak | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 3 |
6 | Enflasyonist Ortamda Denklik Hesaplamaları | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 4 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bugünkü Değer Analizi | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 5 |
9 | Yıllık Eşlenik Değer Analizi | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 6 |
10 | Getiri Oranı Analizi | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 7 |
11 | Fayda-Maliyet Analizi | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 8 |
12 | Amortisman Hesaplamaları ve Gelir Vergileri | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 9 |
13 | Proje Nakit Akış Analizi | Fundamentals of Engineering Economics, Bölüm 10 |
14 | Tekrar ve Genel Değerlendirme | |
15 | Tekrar ve Genel Değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Fundamentals of Engineering Economics, 3rd ed., Chan S. Park, PrenticeHall.. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders sunum dosyaları. Örnek problemler için derste sunulan excel dosyaları. Contemporary Engineering Economics, Chan S. Park, 3rd ed., PrenticeHall.Engineering Economy, Leland Blank, Anthony Tarquin, McGrawHill. Principles of Engineering Economic Analysis, John A. White, Marvin H. Agee, Kenneth E. Case, Wiley. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | |||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest